Leiden&Partners introduceert deze week een nieuwe, innovatieve pilot met WhatsApp, waarmee de stad 24/7 in meerdere talen toegankelijk is voor bezoekers. De tool, die gebruik maakt van een combinatie van Artificiële Intelligentie (AI) en beheerde content, geeft antwoord op vragen over een bezoek aan Leiden. Deze uitbreiding van de gastvrijheidsfunctie is een primeur voor citymarketing in Nederland.
De nieuwe service, genaamd I Ask Leiden, stelt bezoekers, zowel lokaal als internationaal, in staat om eenvoudig via WhatsApp vragen te stellen. Of het nu gaat om openingstijden van musea, informatie over evenementen zoals de kerstmarkt of praktische zaken zoals parkeeropties, de tool biedt direct antwoord. “Dit is een mooie, innovatieve aanvulling op onze bestaande diensten,” aldus Mincke Pijpers, Head of Marketing & Strategy van Leiden&Partners.
Bezoekers kunnen de I Ask Leiden Whatsapp functie eenvoudig bereiken via de website van Leiden&Partners of door een QR-code te scannen. Het systeem verzamelt gegevens die inzicht geven in de behoeften van bezoekers, met als doel de dienstverlening verder te verbeteren.
Proef
De pilot loopt tot 1 juni 2025, waarbij in de eerste maand de focus ligt op het verfijnen van de content. Bij succes kan de service worden uitgebreid met extra functies, zoals ticketverkoop en reserveringen. Pijpers benadrukt dat de tool niet alleen nuttig is voor toeristen, maar ook voor (regio)bewoners die vragen hebben over de stad.
Telefoon Redactie
071 - 5425160