Scheltema aan de Marktsteeg in Leiden veranderde zondag 18 mei in ’the place to be’ voor fans van The Beatles. Voor de 49e keer werd daar Beat Meet gehouden. Op deze beurs konden fans, liefhebbers en verzamelaars grasduinen tussen duizenden LP’s, singletjes, CD’s, DVD’s, boeken, bladen, video’s en memorabilia die te kijk, te koop of te ruil waren.
Waarom heeft een band die al 55 jaar niet meer bestaat nog steeds zoveel fans en levert een beurs als Beat Meet nog steeds bezoekers op? We vroegen het aan Ron Bulters, één van de organisatoren van de beurs. “Ja, dat is de magie van The Beatles. Ik zeg weleens: het Beatles-verhaal zelf is al een soort Bijbels verhaal.” Daarbij haalt Bulters het feit aan dat er tussen de eerste publiciteitsfoto waarop Ringo Starr als nieuw lid van de groep staat en de allerlaatste foto van The Beatles samen, precies zeven jaar zit. “Denk je bijna ’t heeft zo moeten zijn”, zei Bulters daarover.
Verslaggever Paul Aalbers in gesprek met Ron Bulters, één van de organisatoren van Beat Meet.
Telefoon Redactie
071 - 5425160