
Joost Bruggeman neemt zijn raadszetel mee naar PRO Leiderdorp. Bruggeman zat tot het begin van deze maand in de gemeenteraad voor de Lokale Partij Leiderdorp (LPL). Hij neemt zijn zetel nu mee naar PRO, waardoor die partij met 7 zetels in de raad zit.
In een brief aan de burgemeester heeft Bruggeman begin deze maand aangegeven dat hij zich niet langer kon verenigen met de wijze waarop de LPL haar koers vaart. Bruggeman: “Ik ben blij dat ik mijn keuze zorgvuldig heb kunnen maken. Ik wil mij graag blijven inzetten voor de inwoners, bedrijven en instellingen van Leiderdorp, zoals ik dat de afgelopen acht jaar ook heb gedaan.”
Volgens PRO Leiderdorp-fractievoorzitter Sem Overduin is de overstap in goed overleg binnen de fractie en met de lokale voorzitters van GroenLinks en de PvdA besproken.
LPL-fractievoorzitter Hugo Langenberg vindt dat Joost Bruggeman wat uit te leggen heeft aan de ruim 200 Leiderdorpers die op 18 maart een voorkeurstem op hem uitbrachten. “Joost heeft meegeschreven aan ons partijprogramma en heeft daar zijn handtekening onder gezet. Mensen stemden op Joost en de LPL. Ik vind dat hij wat uit te leggen heeft aan de mensen van wie de stem nu van de LPL naar PRO gaat. Wij gaan met onze drie zetels verder met ons raadswerk.”
Leiderdorp Nieuws PolitiekTelefoon Redactie
071 - 5425160