Nieuwe wethouders benoemd in Wassenaar
Nieuwe wethouders Wassenaar zijn benoemd. (Foto: Centraal+)

Nieuwe wethouders benoemd in Wassenaar

Tijdens de eerste raadsvergadering in de tijdelijke raadzaal in het politiebureau van Wassenaar zijn dinsdagavond de nieuwe wethouders benoemd. In de periode 2026-2030 bestaat het college in Wassenaar naast de burgemeester uit wethouders Laurens van Doeveren (VVD), Rebecca Baart (VVD), Paut Struik (D66) en Wendy Frigge (Lokaal Wassenaar!).

Omdat de benoeming, die traditioneel bestaat uit het afleggen van de eed of belofte, halverwege de raadsvergadering plaatsvond, had de raad nog één keer de kans om met het oude college in debat te gaan over onderwerpen die al langer spelen.

Aansluitend werden de nieuwe raadsleden benoemd en zat de taak er voor wethouder Wim Koetsier, Ritske Bloemendaal en Ronald Zoutendijk er op. Van Doeveren wordt dus opnieuw wethouder. Twee oud-wethouders blijven actief in de lokale politiek. Bloemendaal en Zoutendijk worden worden commissielid.

Hoe lang Zoutendijk die rol blijven uitvoeren is nog de vraag. Hij wil volgend jaar meedoen met de verkiezingen om in de Eerste Kamer terecht te komen. Wim Koetsier is voornemens om naar Den Haag te verhuizen. Dan mag hij geen raadslid meer zijn in Wassenaar. Hij diende aan het eind van de raadsvergadering zijn ontslag in.

Oudste van Nederland
Op de valreep had Bloemendaal nog een record te pakken. “Ik was met mijn 75 jaar de twee na oudste wethouder van Nederland. Maar in de afgelopen dagen zijn de twee ouderen gestopt. Ik ben dit weekend dus kort de oudste van wethouder van Nederland geweest”, vertelt hij trots in zijn afscheidstoespraak.

  • Foto: Gemeente Wassenaar
    Foto: Gemeente Wassenaar
Advertentie

Politiek Wassenaar


Studio
Sisalbaan 13
2352 AZ Leiderdorp

E-mail
redactie@centraalplus.nl

Telefoon Redactie
071 - 5425160

Privacy Policy

×